Umiejętności podstawowe posiadają wszyscy bohaterowie, poniżej opisuję ich wpływ na walkę:
Poza czterema podstawowymi współczynnikami bohaterowie mogą zdobywać także inne umiejętności. Postać może poznać maksymalnie osiem umiejętności dodatkowych; każda z nich ma trzy poziomy zaawansowania: podstawowy (poziom 1), zaawansowany (poziom 2) i mistrzowski (poziom3).
umiejętność |
opis |
poziom podstawowy |
poziom zaawansowany |
poziom mistrzowski |
|
Zwiększa obrażenia zadawane przez jednostki bohatera przy ostrzale. |
+10% do obrażeń |
+25% do obrażeń |
+50% do obrażeń |
|
Stosowana tylko podczas oblężeń. Zwiększa szybkość strzelania, obrażenia i
celność ognia z katapulty. |
+1 strzał, dodatkowe obrażenia |
+2 strzały, dodatkowe obrażenia |
+2 strzały, maksymalne obrażenia |
|
Pozwala przekupywać nieprzyjaciół zgromadzonych w obozach. Im wyższy poziom
umiejętności tym więcej żołnierzy dołączy do bohatera. |
dołączy 25% żołnierzy |
dołączy 50% żołnierzy |
dołączy 100% żołnierzy |
|
Daje bohaterowi szansę na opanowanie zaklęcia rzuconego przez wroga podczas
bitwy. |
20% szans, zaklęcia do 2 poziomu |
30% szans, zaklęcia do 3 poziomu |
40% szans, zaklęcia do 4 poziomu |
|
Bohater zwiększa dzienny dochód królestwa. |
100 sztuk złota |
250 sztuk złota |
500 sztuk złota |
|
Zwiększa morale armii. Umiejętność niedostępna dla nekromantów. |
+1 punkt morale |
+2 punkty morale |
+3 punkty morale |
|
Bohater zyskuje dodatkowe punkty ruchu na lądzie. |
+10% punktów ruchu |
+20% punktów ruchu |
+30% punktów ruchu |
|
Podnosi szczęście bohatera podczas walki. |
+1 punkt szczęścia |
+2 punkty szczęścia |
+3 punkty szczęścia |
|
Zwiększa szybkość odzyskiwania punktów magii. |
2 punkty magii na dzień |
3 punkty magii na dzień |
4 punkty magii na dzień |
|
Zwiększa szybkość poruszania się po wodzie. |
+50% punktów ruchu |
+100% punktów ruchu |
+150% punktów ruchu |
|
Po zwycięskiej bitwie pozwala wcielić do swojej armii część pokonanych wrogów
pod postacią szkieletów. |
10% zabitych jednostek |
20% zabitych jednostek |
30% zabitych jednostek |
|
Zmniejsza kary przy poruszaniu się po trudnym terenie. |
zmniejsza karę o 25% |
zmniejsza karę o 50% |
zmniejsza karę o 100% |
|
Zwiększa promień widzenia bohatera na mapie przygody. |
+1 punkt pola widzenia |
+2 punkty pola widzenia |
+3 punkty pola widzenia |
|
Umożliwia bohaterowi opanowanie zaklęć poziomu wyższego niż 2. |
poznanie zaklęć poziomu 3 |
poznanie zaklęć poziomu 4 |
poznanie zaklęć poziomu 5 |
W zależności od klasy bohaterowie mają różne szanse nauczenia się poszczególnych umiejętności. Poniższa tabela przedstawia umiejętności dodatkowe i szansę na ich opanowanie przez każdą z klas bohaterów. Im większa cyfra, tym większa szansa, że pojawi się możliwość nauczenia danej umiejętności; 0 oznacza, że jest to niemożliwe.