Witam w dziale poświęconym Heroes of Might and Magic II.

Starałem się zamieścić wszystkie ważne informacje o tej części gry, jednak jeśli uważasz, że czegoś brakuje lub przydałyby się jakieś poprawki, śmiało ślij do mnie maila regis@herbis.pl

Poniżej zamieszczam kilka ogólnych informacji o HoMM II:

Gra została stworzona przez 3DO w 1996 roku. Wprowadzono bardzo wiele nowych elementów i ulepszono te już znane w HoMM I. Akcja kampanii rozgrywa się w Enroth, gdzie wraz ze śmiercią Lorda Ironfista kończy się okres trwającego 25 lat pokoju. Do walki o władzę stają dwaj jego synowie - Archibald i Roland. Który z nich zawładnie Enroth, zależy od wyboru gracza.

W HoMM II pojawia się:
66 rodzajów jednostek
9 rodzajów terenu
prawie 70 zaklęć
4 umiejętności podstawowe
ponad 80 artefaktów
14 umiejętności drugorzędnych
74 struktury do zbudowania
6 rodzajów zamków
6 rodzajów bohaterów
możliwość rozgrywki Hot Seat dla 6 graczy

W HoMM II oprócz zamków występujących już w pierwszej części, możemy toczyć bitwy jako Nekromanta oraz Czarodziej. Nowe jest również rozróżnienie bohaterów ze względu na płeć. Teraz w każdym zamku możemy wynająć zarówno kobiety jak i mężczyzn. Wyjątek stanowią Czarodziejki - tylko kobiety, oraz Czarnoksiężnicy - tylko mężczyźni.
Dodany został system umiejętności drugorzędnych, każda z trzema poziomami zaawansowania. Bohaterowie mogą nauczyć się 8 spośród 14 umiejętności Podczas bitwy jednostki mogą znajdować się pod wpływem działania kilku czarów jednocześnie...

W 1997 roku wydany został dodatek "Price of Loyality", który zawiera nowych bohaterów, jednostki, lokacje i scenariusze. Do poprawnego działania wymagana jest wersja podstawowa HoMM II.
W sprzedaży znajduje się również wersja HoMM II "Gold", która zawiera zarówno grę podstawową, jak i rozszerzenie.
Mam nadzieję, że informacje zebrane na tej stronie okażą się pomocne